چگونه رنگ مناسب برای قالب اینستاگرام خود انتخاب کنیم؟

Friday، ۱۷ Ordibehesht ۱۴۰۰

شاید اگر از خودم بگم باور نکنید اما از دانشمندان چطور؟ حرف آن‌ها را باور می‌کنید؟ مطالعات نشان داده‌اند که نگاه کردن به رنگ‌های مختلف در ذهن ما تأثیرات مختلفی می‌گذارد. این تاثیرات به قدری زیاد است که با استفاده از نظریه‌های روانشناسی رنگ، توانسته‌اند بسیاری از بیماری ها را معالجه کنند!

وقتی رنگ‌ها انقدر در انسان‌ها تاثیر دارند که‌ می‌توانند در درمان بیماری‌ها کمک کنند قطعا در مسائل دیگه نیز بر روی احساسات و نظرات انسان می‌توانند تاثیر بگذارند. به عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید از قدرت رنگ‌ها استفاده کنید تا روی مخاطبان خود تاثیر بگذارید.

شما می‌توانید از روانشناسی رنگ در استراتژی تولید محتوای اینستاگرام خود استفاده کنید، با در نظر گرفتن عواطفی که رنگ های مختلف به ما می‌دهند، می‌توانید پست‌های اینستاگرام خود را به شکلی برنامه ریزی کنید که باعث ایجاد اثر دلخواه شما شود.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه می توانید از رنگ‌ها برای رشد پیج اینستاگرامتان استفاده کنید با این مقاله از بلاگ تم‌لند با ما همراه باشید.

چطور از رنگ‌ها در کسب و کار اینستاگرام خود استفاده کنیم؟

به عنوان کسی که نه هنرمند است و نه روانشناسی رنگ‌ها را می‌داند بسیار سخت است که هر روز سعی کند رنگ‌ مناسب و تاثیر گذار را برای تولید محتوای اینستاگرام خود استفاده کند.

با این حساب بنظرم بهتر است که از قدم اول شروع کنیم. یعنی شناخت رنگ‌ها...

شناخت‌ رنگ‌ها

تمامی رنگ‌ها از سه رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی به وجود می‌آیند. معمولا اکثر افراد در دوران مدرسه تجربه ترکیب این سه رنگ و ساخت رنگ‌های متفاوت را از آ‌نها به یاد دارند.

از ترکیب سه رنگ‌ اصلی بالا رنگ‌های زیر تشکیل می‌شوند که به رنگ‌های فرعی معروف هستند.

و با ادامه دادن این کار و ترکیب رنگ‌ها به اندازه برابر، رنگ‌های جدید‌تری به وجود می‌آیند که در زیر مشاهده می‌کنید.

و در انتها ما چرخ‌ رنگ را خواهیم داشت.

همانطور که دیدید دنیای رنگ‌ها دنیایی اسرار آمیز است.

روانشناسی رنگ‌ها چیست؟

روانشناسی رنگها سال‌هاست که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است با این همه تاثیر رنگ‌ها روی هر فرد نسبی است. مثلا شما نمی‌توانید بگویید که همه از رنگ قرمز ممکن است یک حس خاص را دریافت کنند.

اما احساسی که از کنار هم قرار گرفتن رنگ‌ها در کنار یکدیگر به وجود می‌آید قابل پیش‌بینی است.

با اینکه هر رنگ احساس خاصی را ممکن است در افراد مختلف ایجاد کند اما از طرف دیگر هر رنگ نشان دهنده موضوعی خاص است که بخصوص در کسب و کارها می‌توان اثر آن را به خوبی مشاهده کرد.

در ادامه رنگ‌های محبوبی که در کسب و کار ها زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند را با هم مقایسه می‌کنیم.

روانشناسی رنگ قرمز

قالب اینستاگرام مناسب فست فودها

با استفاده از رنگ قرمز می‌توانید خیلی سریع توجه‌ها را به خود جلب کنید. اما مراقب باشید که در این کار زیاده روی نکنید. رنگ قرمز اشتهای افراد به غذا را نیز افزایش می‌دهد به خاطر همین است که کوکاکولا و مک‌دونالد از این رنگ استفاده می‌کنند.

روانشناسی رنگ زرد

قالب اینستاگرام مناسب پیج انگیزشی

رنگ زرد، رنگی مثبت و انگیزه بخش است. به یاد دارم که شرکت یاهو از رنگ زرد برای دیوارهای خود استفاده می‌کرد تا حس مثبت اندیشی و انگیزشی را در کارمندان خود افزایش دهد. اما یک مثال آشناتر می‌تواند لوگو فست‌فودهای زنجیره‌ای مک‌دونالد باشد که از ترکیب رنگ زرد و قرمز استفاده می‌کند. لوگو مک‌دونالد از رنگ قرمز برای افزایش احساس گرسنگی و از رنگ زرد برای ایجاد احساس نزدیکی کمک می‌گیرد.

روانشناسی رنگ آبی

قالب اینستاگرام مناسب کسب و کار

احساس آرامش و اعتماد را می‌توانید از رنگ آبی دریافت کنید. در لوگو بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه از رنگ آبی استفاده شده است. با دیدن این رنگ که رنگ آسمان و دریا هست به سرعت آرامش می‌گیریم و سطح استرسمان کاهش پیدا می‌کند. البته نباید سردی رنگ آبی را فراموش کنید بیش از حد از آن استفاده نکنید و شاید بهتر باشد از رنگ‌های گرم هم در قالب پست خود استفاده کنید.

روانشناسی رنگ بنفس

قالب اینستاگرام مناسب آموزش

رنگ بنفش رنگی مختص برای ایده‌پردازی است به همین جهت است که از این رنگ برای نشان دادن خلاقیت استفاده می‌شود. اما استفاده بیش از حد از این رنگ باعث حواس پرتی مخاطب نیز می‌شود پس سعی کنید در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

روانشناسی رنگ نارنجی

قالب اینستاگرام مناسب تولید محتوا

احساس زندگی و زنده بودن را با رنگ نارنجی می‌توان حس کرد. گرمایی که رنگ نارنجی می‌دهد احساس حضور در یک فضای صمیمی را برایمان میسر می‌کند. استفاده از رنگ نارنجی در لوگو و وبسایت آمازون خود گواه بر این ادعا است که این رنگ توانایی متقاعد سازی مشتریان را برایتان ساده تر محیا می‌کند.

روانشناسی رنگ سبز

قالب اینستاگرام مناسب موفقیت

سبز رنگ طبیعت رنگ توازن و هارمونی و رنگ زندگی و حیات است. بیش از هر رنگی در طبیعت دیده می‌شود به شرط آنکه در فصل پاییز به طبیعت نرفته باشید! دیدن این رنگ در طبیعت به همراه گرفتن حس آرامش و سکون باعث شده است که با دیدن رنگ سبز در اکثر مواقع این احساست را دریافت کنیم.

استارباکس شاید یکی از معروف‌ترین برندهایی باشد که از رنگ سبز استفاده می‌کند و سعی دارد با استفاده از این رنگ حس طبیعی بودن محصولاتش را به مشتریان القا کند. جدا از این‌ها سبز رنگ رشد نیست هست چه رشد گیاه چه ثروت تفاوتی نمی‌کند. مشخص شد رنگ مورد علاقه خودم هست با بازم از محاسن این رنگ براتون بگم؟! هه هه

روانشناسی رنگ صورتی

قالب اینستاگرام فروشگاه لوازم آرایشی

رنگ صورتی نماد عشق بی‌پایان است. برخلاف رنگ قرمز که تحریک کننده بود رنگ صورتی بیشتر آرامش دهنده است. استفاده بیش از حد از این رنگ باعث ایجاد احساس ضعیف بودن و بی‌تجربگی است اما در صورتی که به درستی و به اندازه استفاده شود نشاد دهنده مراقب بودن و برطرف کننده نیاز در مخاطب شماست.

روانشناسی رنگ طلایی

قالب اینستاگرام زیبایی و آرایشی

رنگ طلایی نشان دهنده لوکس بودن، ثروت، جذابیت و اعتماد به نفس است. زیاد از حد از آن استفاده نکنید تا حس غرور بی‌جا را به کاربرانتان القا نکنید. ترکیب این رنگ به همراه رنگ سفید و مشکی زیبایی خاصی می‌تواند به طراحی پست‌های اینستاگرامی شما ببخشد. برند ساعت رولکس را به بررسی کنید که چگونه از این ترکیب رنگی به خوبی استفاده می‌کند.

روانشناسی رنگ طوسی

قالب اینستاگرام پیج زیبایی

طوسی رنگی برای نمایش خنثی بودن و توازن است. این رنگ هیچ حسی خاصی را برای مخاطب ایجاد نمی‌کند اما مراقب باشید که با این رنگ حس منفی را در کاربران ایجاد نکنید. از رنگ طوسی می‌توانید برای حاشیه کارها و نقاطی که دوست ندارید خیلی جلوی چشم کاربران نباشد ولی از طرفی بی اهمیت هم نیستند استفاده کنید.

روانشناسی رنگ سفید

قالب اینستاگرام مناسب تولید محتوا

خالص ترین رنگ ممکن رنگ سفید است که نشان دهنده پاکیزگی و صلح در جهان است. حس تازگی و شروع و سمبلی برای ایده پردازی نیز می‌تواند باشد. توجه داشته باشید که رنگ سفید می‌تواند به عنوان مکمل با تمام رنگی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد اما استفاده بیش از حد از آن باعث ایجاد حس تنهایی و انزوا می‌شود.

روانشناسی رنگ مشکی

قالب اینستاگرام مناسب پیج انگیزشی

رنگ سیاه و یا مشکی نشان دهنده کنترل، جدیت و استقلال است. همانطور که بالاتر ذکر شد به عنوان یک رنگ لوکس در بسیاری از برند‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادتان باشد که رنگ سیاه می‌تواند احساس افسردگی و مرگ را نیز در انسان تقویت کند.

در این مقاله سعی کردیم که در مورد روانشناسی رنگ‌ها صحبت کنیم و تاثیری که هر رنگ می‌تواند بر کسب و کار اینستاگرامی شما بگذارد. امیدواریم این مقاله بتواند به شما کند تا رنگ‌ مورد نیاز برای کسب و کار خود را انتخاب کنید. گام بعدی انتخاب قالب اینستاگرام مناسب برای تولید محتوای پست‌های کسب و کارتون هست که می‌توانید این قالب‌ها را در فروشگاه ما بررسی کنید.

اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتید دوستانم در پشتیبانی تم‌لند منتظر پاسخگویی به شما عزیزان هستند.