چند راهکار برای افزایش بازدید اینستاگرام

Wednesday، ۱۰ Shahrivar ۱۴۰۰

فرض کنید که داخل چاهی قرار گرفته‌اید و می‌خواهید که دیگران به کمک شما بیایند. اگر نتوانید فریاد بزنید و صدای خود را به مردم بیرون برسانید، احتمالا تا ابد در چاه خواهید ماند! موفقیت در اینستاگرام هم چیزی شبیه به همین است. اگر نتوانید پیام خود را به مخاطب برسانید، آن‌ها هیچگاه متوجه حضور شما نخواهند شد. به همین دلیل است که باید به دنبال افزایش بازدید اینستاگرام (Increase Instagram view) باشید. هر چه قدر که میزان بازدید از پست‌های شما افزایش پیدا کند، پول‌های بیشتری هم روانه‌ی جیب شما خواهد شد. برای رسیدن به این هدف لازم است که با بخش قابل توجهی از الگوریتم‌های اینستاگرام آشنا شوید. ما در این نوشتار تلاش خود را کردیم تا خلاصه‌ای از نحوه‌ی عملکرد الگوریتم‌های این شبکه‌ی اجتماعی را با زبانی ساده بیان کنیم؛ چرا که درک نحوه کار این الگوریتم‌ها در جهت افزایش بازدید ارگانیک کمک کننده است. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

پست‌های خود را در بهترین زمان ممکن ارسال کنید

با این که پست‌ها در بخش فید بر اساس ترتیب زمانی به نمایش درنمی‌آیند؛ با این حال پیدا کردن بهترین زمان ممکن برای ارسال پست هنوز هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کارشناسان توصیه می‌کنند که پست‌های خود را زمانی ارسال کنید که مخاطبان شما آنلاین هستند.

پیدا کردن زمان فعالیت مخاطب و به دست آوردن یک دیدگاه کلی از بهترین ساعات برای ارسال پست می‌تواند کمی طول بکشد اما ارزشش را دارد. درست است که شما با صرف زمان به دنبال یافتن این عدد هستید اما در آینده‌ای نه چندان دور، سود بیشتری از کسب‌ و کارتان خواهید برد.

اگر حساب اینستاگرام شما تجاری است ( بیزنس اکانت) می‌توانید با استفاده از ابزارهای مربوط به insights بفهمید که مخاطبانتان در چه ساعات و روزهایی بیشترین فعالیت ممکن را در این شبکه‌ی اجتماعی دارند. بعد از مدتی که متوجه این ساعت و روز خاص شدید، می‌توانید برای ارسال پست‌هایتان یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید.

به کیفیت عکس‌ها و ویدئوهایتان توجه کنید

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. در واقع یک ویدئو یا یک عکس با کیفیت بالا می‌تواند برتری شما را نسبت به سایر پیج‌ها نشان دهد. بهتر است همین الان این سوال را از خودتان بپرسید: چرا باید مردم شما را نسبت به دیگران ترجیح دهند وقتی نکته متمایز و متفاوتی نسبت به رقبای خود ندارید؟

پیدا کردن عکس‌های کمیاب، تهیه محتوای منحصر به فرد توسط خودتان، دقت به سایز ویدئوها و عکس‌ها برای فیت شدن بهتر در قالب، استفاده از فونت‌ها، تم و فیلترهای ثابت و توجه به رزولوشن محتوای تصویری‌ باعث می‎شود که بهتر دیده شوید و کسب درآمد از اینستاگرام برای شما ساده‌تر باشد.

ظاهر پیج خود را زیبا و حرفه‌ای نگه دارید

در سال‌های گذشته ظاهر یک پیج به صورت کلی از اهمیت زیادی برخوردار نبود. تنها کاری که باید انجام می‌دادید این بود که محتوای جالب تولید کنید. اما این روزها با بالا رفتن میزان رقابت در این شبکه‌ی اجتماعی، ظاهر یک پیج هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. اگر به دنبال افزایش بازدید اینستاگرام خود هستید، نیاز است که فکری به حال رنگ و لعاب پیج خود بکنید. اگر تسلط خوبی روی دانش گرافیک، ترکیب رنگ‌ها و نرم‌افزارهای ویرایش عکس و ویدئو دارید می‌توانید یک قالب اینستاگرام برای خود ساخته و از آن استفاده کنید. اما اگر چنین توانایی‌هایی را ندارید هم اصلا نگران باشید. می‌توانیم از قالب اینستاگرام که به صورت آماده و در سایت‌های مختلف به فروش می‌رسد، بهره‌مند شوید.

یادتان باشد که مخاطب در ابتدای کار چیزی از محتوای شما نمی‌داند. در نتیجه تا زمانی که گرافیک مناسبی برای پیج خود در نظر نگرفته باشید؛ فرقی نمی‌کند که محتوای خوبی داشته باشید یا نه. مخاطب به صورت معمول ابتدا ظاهر و تم پیج شما را می‌بینید و در صورتی که از آن خوشش بیاید، به محتوایتان هم توجه خواهد کرد.

قالب‌های آماده اینستاگرام به شکل‌های متعددی به فروش می‌رسند. به صورت معمول این قالب‌ها در فرمت PSD و قابل ویرایش توسط فتوشاپ ارائه شده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای خود را درون آن‌ها جایگذاری کنید. قالب‌ها نه تنها برای پست، بلکه برای استوری و ویدئوها هم تعبیه شده اند.

بیوگرافی خود را کامل و جذاب بنویسید

خود را جای کسی بگذارید که از طریق اکسپلورر یا پیشنهادات فید وارد پیج شما شده است. اولین جایی که چشمتان با آن برخورد خواهد داشت کجا خواهد بود؟ قطعا بیوگرافی! اگر به دنبال افزایش بازدید اینستاگرام هستید، بایستی توجه ویژه‌ای به بیوگرافی خود داشته باشید. بیوگرافی خلاصه‌ای از شخصیت و هدف کسب و کار شماست. این امکان وجود دارد که بیوگرافی خود را در هر زمانی ویرایش کنید. بنابراین هر چند وقت یکبار آن را بهبود دهید.

بیوگرافی شما شامل 5 قسمت است. عکس پروفایل، نام خودتان و نام برند، متن بیو، اطلاعات تماس و در نهایت کال تو اکشن. سعی کنید تمام این بخش‌ها را کامل، شفاف و خلاقانه بنوسید. هدف خود از تاسیس پیج را هم بیان کنید تا مخاطب بداند که چه انتظاری از شما داشته باشد. برای مثال اگر اقدام به فروش محصول خاصی می‌کنید، خدمتی را ارائه می‌دهید و یا این که فقط یک تولید کننده‌ی محتوای معمولی هستید، تمام این‌ها را در بیوگرافی خود درج کنید. برای افزایش کسب درآمد از اینستاگرام صفحه‌ی خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید تا از امکانات حرفه‌ای‌تری برخوردار شوید.

کپشن‌های خود را با دقت بیشتری بنویسید

در ابتدای همین نوشته اشاره کردیم که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. با این حال نمی‌توان قدرت کلمات را دست کم گرفت. کلمات می‌توانند هر عکسی را کامل‌تر کنند و به این طریق افزایش بازدید اینستاگرام را تجربه خواهید کرد. کپشن‌های طولانی می‌توانند اینطور القا کنند که برای مخاطب خود ارزش و اعتبار زیادی قائلید. البته طولانی کردن کپشن به صورتی که خسته کننده باشد هم به هیچ عنوان توصیه نمی‎شود. اگر دوست دارید که کسب درآمد از اینستاگرام را با قدرت بیشتری پیش ببرید بهتر است که بعد از تولید عکس یا ویدئوی خود زمانی را هم به نوشتن کپشن اختصاص دهید.

داشتن یک لحن منحصر به فرد که فقط و فقط به شما تعلق دارد می‌تواند شما را در ذهن مخاطب حک کند. البته لحن نوشتن شما بستگی به حوزه‌ای دارد که در آن فعال هستید با این حال کمی شوخ طبعی می‌تواند دلنشین باشد. اگر کپشن شما طولانی است حتما پاراگراف‌های آن را با اینتر زدن جدا کرده و با استفاده از ایموجی بخش‎‌های متفاوت آن را مشخص سازید.

پیج‌های هم موضوع با خود را فالو کنید

واضح است که اینستاگرام یک فضای مبتنی بر مرکز نیست. تعاملات در این شبکه‌ی اجتماعی به صورت یک گراف با خطوط بسیار شکل گرفته است. برای این که افزایش بازدید اینستاگرام را تجربه کنید، بایستی پیج‌های هم موضوع خود را فالو کنید. توجه داشته باشید که بخش قابل توجهی از فالوورهای این پیج‌ها می‌توانند مخاطب شما هم باشند. با برقراری تعامل با رقبای خود احتمال دیده شدنتان توسط فالوورهای آن‌ها بالا خواهد رفت. می‌توانید از آن‌ها بخواهید که در ازای پرداخت پول، پیج شما را به دنبال‌کننده‌هایشان معرفی کنند. راه دیگر هم این است که با قرار دادن کامنت‌ در زیر پست‌هایشان خود را نمایان سازید.

وضعیت پیج خود را بررسی کنید

همه‎‌ی ما به خوبی می‌دانیم که تلاش بدون تجزیه و تحلیل نتیجه‌ای نخواهد داشت. اگر به دنبال افزایش بازدید اینستاگرام و کسب درآمد از اینستاگرام هستید بایستی عملکرد خود را هم بررسی کنید. هنگامی که پیج خود را به یک اکانت بیزنسی تغییر دهید، بخشی به نام insights در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید به آمار‌هایی مانند موارد زیر دسترسی پیدا کنید:

  • تعداد کاربرانی که در هفته‌ی اخیر از صفحه‌ی شما بازدید کرده‌اند.
  • تعداد دفعاتی که روی لینک شما در بخش بیوگرافی کلیک شده است.
  • تعداد کاربران منحصر به فردی که پست‌هایتان را دیده‌اند.
  • تعداد دفعاتی که پست‌های شما دیده شده است.
  • ساعاتی که مخاطبان پست‌های شما را مشاهده کرده‌اند.
  • و ... .

UGC را دست کم نگیرید

ممکن است هیچ وقت عبارت User Generated Content به گوشتان نخورده باشد اما به احتمال زیاد خود این عمل را بارها و بارها در اینستاگرام یا سایر پلتفرم‌های تولید محتوا مشاهده کرده‌اید. در واقع زمانی که کامنت‌های یک پیج آنقدر زیاد می‎شود و اهمیت پیدا می‌کند که حتی از محتوای اصلی تولید شده هم ارزش بیشتری پیدا می‌کند و یا این که کاربران با هشتگ برند یا پیج خاصی اقدام به انتشار محتوا می‌کنند، UGC اتفاق افتاده است. برای تحریک مخاطبان جهت ایجاد UGC بایستی هشتگ گذاری را شروع کنید و هشتگ اختصاصی خودتان را هم طراحی کنید. حتما در کپشن‌های خود سوالاتی را بپرسید و از کاربران بخواهید که نظرشان را با شما به اشتراک بگذارند. توجه داشته باشید که هر چقدر که بتوانید روی مخاطب خود تاثیر بیشتری بگذارید، احتمال تولید UGC هم افزایش می‌یابد.

به دایرکت‌ها و کامنت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید

کاربرانی که از طریق دایرکت برای شما پیامی ارسال می‌کنند دیگر یک فرد معمولی نیستند. حتما پاسخ آن‌ها را به صورت کامل، محترمانه و صمیمی بدهید و به خاطر تعاملی که با شما برقرار کردند، از آن‌ها تشکر کنید. شاید فکر کنید که انجام این کار ربطی به کسب درآمد از اینستاگرام ندارد. اما مطمئن باشید این رفتار شما در ذهنشان حک شده و به احتمال زیاد پست‌هایتان را برای دوستان خود ارسال خواهند کرد. انجام این کار سبب می‎شود که به مرور زمان با افزایش بازدید اینستاگرام مواجه شوید. در رابطه با کامنت‌ها هم به همین طریق عمل کنید و نتیجه‌ی آن را با چشمان خودتان مشاهده کنید.

سخن پایانی

این روزها به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا بخش قابل توجهی از افراد تمایل به کسب درآمد از اینستاگرام دارند. قطعا رسیدن به این هدف نیازمند افزایش بازدید از پیج است. اطلاع داشتن از نحوه‌ی عملکرد الگوریتم‌های اینستاگرام می‌تواند تا حد زیادی مسیر را هموار سازد. همین موضوع سبب شد تا در این نوشته از تم‌لند تعدادی از مهم‌ترین راهکارهای مربوط به افزایش بازدید اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم.