نحوه ساخت پست اسلایدی در اینستاگرام

Sunday، ۱۴ Shahrivar ۱۴۰۰

در حال حاضر پست‌ اسلایدی (Carousel Post) یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های ارائه‌ی محتوا در اینستاگرام است. کارشناسان دریافتند که پست‌های اسلایدی 1.4 برابر بیشتر از پست‌های معمولی ریچ ( کاربران منحصر به فرد) و 3.1 برابر بیشتر تعامل به دست می‌آورند. اینطور به نظر می‌رسد که مقاومت در برابر وسوسه‌ی کشیدن صفحه به سمت چپ و مشاهده‌ی اسلاید بعدی کار بسیار سختی است خصوصا زمانی که یک کاور متقاعد کننده در ابتدای آن قرار گرفته است. در این نوشته یاد می‌گیریم که پست اسلایدی اینستاگرام چیست، چرا باید از آن استفاده کرد و نحوه‌ی ایجاد آن چگونه است. امیدواریم که تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

پست اسلایدی یا Carousel Post چیست؟

پست اسلایدی شامل حداکثر 10 عکس یا ویدئو است که با کشیدن آن‌ها به سمت چپ می‌توانید بخش‌های مختلف آن را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با کشیدن آن به سمت راست به ابتدای محتوا برگردید.

مانند پست‌های دیگر در اینستاگرام این امکان برای شما وجود دارد که Carousel Post‌ها را هم لایک کنید، کامنت بگذارید یا آن را برای دوستان خود بفرستید. همچنین امکان قرار دادن متن جایگزین (alt text)، برچسپ لوکیشن و ... هم در آن وجود دارد.

هنگامی که اقدام به انتشار یک محتوای اسلایدی می‌کنید، یک نماد به شکل فلش در وسط و سمت راست پست شما قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد این امکان وجود دارد تا پست‌ها را ورق بزنید. همچنین در پایین پست هم تعدادی دایره وجود دارد که تعداد و موقعیت شما بین اسلاید‌های مختلف را نشان خواهد داد.

شاید برای شما این پرسش به وجود آید که چرا باید از پست‌ اسلایدی اینستاگرام استفاده کنیم؟ پاسخ در این است که با استفاده از Carousel Post می‌توانید محتوای بیشتری را به مخاطب خود ارائه کنید، از زاویه‌های متفاوت محصول خود را نشان دهید و در یک کلام خروجی حرفه‌ای تری داشته باشید. به خصوص این که کاربران تمایل زیادی دارند که با دیدن یک کاور حیرت انگیز پست را به سمت چپ بکشند تا باقی اسلایدها را هم تماشا کنند.

سایز و نیازمندی‌های یک پست اسلایدی خوب اینستاگرام

مانند پست‌های معمولی اینستاگرام که می‌توانند به صورت مربعی، افقی (Landscape) یا عمودی (Portrait) منتشر شوند، این امکان برای پست‌های اسلایدی هم وجود دارد تا به این سه شیوه پیاده سازی شده و در اختیار مخاطب قرار بگیرند. اما به خاطر داشته باشید که تمام اسلایدها و محتوایشان بایستی شکل مشابهی داشته باشند؛ چرا که هر شکلی که برای اولین اسلاید انتخاب شود، برای سایرین هم اعمال خواهد شد.

سایز Carousel Post در اینستاگرام

  • پست افقی : 1080 در 566 پیکسل
  • پست عمودی : 1080 در 1350 پیکسل
  • پست مربعی : 1080 در 1080 پیکسل
  • نسبت ابعاد: پست افقی (1.91:1) ، پست مربعی (1:1)، پست عمودی (4:5)
  • سایز توصیه شده برای عکس : عرض 1080 پیکسل و طول بین 566 تا 1350 پیکسل ( با توجه به این نکته که عکس عمودی یا افقی است)

مشخصات ویدئوی اسلایدی در اینستاگرام

  • طول 3 تا 60 ثانیه
  • بهترین فرمت‌ها برای نمایش : .MP4 و .MOV
  • نسبت تصویر برای ویدئوی افقی 1.91:1 و برای ویدئوی مربعی 1:1 و برای ویدئوی عمودی 4:5
  • حداکثر سایز ویدئو : 4 گیگابایت
  • نکته: امکان استفاده همزمان از ویدئو و عکس در Carousel Post وجود دارد!

چگونه محتوای اسلایدی در اینستاگرام بسازیم؟

پیش از این که اقدام به ساخت یک Carousel Post کنید باید به این سوال پاسخ دهید که چرا داشتن یک پست اسلایدی برای شما مناسب‌تر از داشتن یک پست معمولی است. بعد از این که به دلایل قانع کننده‌ای رسیدید لازم است تصمیم بگیرید که هر کدام از عکس‌های این پست به صورت مجزا باشند و یا این که مانند یک پانوراما عمل کرده و هر کدام بخشی از یک تصویر بزرگ باشد.

حالا می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه یک Carousel Post ایجاد کنیم:

۱- تمام عکس‌های مد نظرتان را وارد گالری تلفن همراه خود کنید.

۲- برنامه اینستاگرام را باز کرده و روی علامت + پایین صفحه بزنید.

۳- روی علامت پست اسلایدی که عبارت SELECT MULTIPLE روی آن درج شده، بزنید.

۴- تا ۱۰ عکس یا ویدئو را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اولین عکسی که در این بخش انتخاب می‌کنید ( که شماره گذاری هم می‎شود)، نخستین تصویری است که در پست شما به نمایش در می‌آید.

۵- عبارت Next که به صورت یک فلش است و در بالا و سمت راست صفحه جای گرفته را لمس کنید.

۶- فیلترها را روی تمام اسلایدها اعمال کنید یا با فشردن دکمه دایره‌ای پایین هر اسلاید، فیلترهای متنوعی را قرار دهید.

چند ایده برای انتشار پست‌های اسلایدی جذاب

درست است که پست‌ اسلایدی می‌تواند بی‌نهایت جذاب باشد. اما این امر تنها زمانی صادق است که ایده‌ی خوبی هم برای پیاده سازی آن در نظر گرفته باشید. در این جا چند فکر بکر برای بهترین استفاده از Carousel Post را به شما ارائه خواهیم کرد.

تبلیغ محصول جدید

همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، در پست‌های اسلایدی این امکان وجود دارد که چندین عکس یا ویدئو را در کنار هم دیگر قرار دهیم. این یکی از بهترین موقعیت‌ها برای معرفی یک محصول جدید به مخاطبان است. قطعا در ارائه‌ی یک محصول نیاز داریم تا تنوع رنگ‌ها، سایزها و شکل‌ها را نشان دهیم و قابلیت اسلایدی اینستاگرام این قابلیت را برای ما فراهم خواهد کرد. انجام این کار نه تنها باعث می‎شود که مخاطب به شیوه‌ی عمیق‌تری با شما و محصولتان آشنا شود بلکه می‌تواند شکل استفاده از آن را هم نشان داده تا زمینه‌ی تشویق به خرید فراهم گردد. فرقی نمی‌کند محصول شما چه چیزی باشد. با استفاده از پست‌های اسلایدی می‌توانید ارتباط صمیمانه‌ای را با مخاطب خود ایجاد کنید.

انتشار پست‌های قبل و بعد

حتما شما هم تا به الان پست‌هایی که شامل قبل و بعد استفاده از یک محصول یا خدمت خاص بوده‌اند را مشاهده کرده‌اید. پست اسلایدی اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارائه‌ی محتواهای قبل و بعد است. نشان دادن عکس یا ویدئو از قبل و بعد، یک راه عالی برای نشان دادن تاثیر محصولات یا خدمات شما در زندگی واقعی است و یک تکنیک فوق العاده برای فروش به شمار می‌رود. با انجام این کار احتمال تولید محتوای UGC (محتوای تولید شده توسط کاربران) نیز افزایش خواهد یافت؛ چرا که آنان هم تمایل پیدا می‌کنند تا تجربه‌ی خود را به این شیوه به اشتراک بگذارند.

هنگامی که مخاطب با این نوع از محتواها مواجه خواهد شد به خاطر حس کنجکاوی، باقی اسلایدها را هم تماشا خواهد کرد و انجام این کار موجب افزایش میزان تعامل در پیج می‎شود.

ارائه نکات مفید و شخصی

این روزها پست‌های مربوط به ارائه نکات مفید و شخصی بیش از هر زمان دیگری طرفدار دارد. افراد در قالب یک Carousel Post اقدام به انتشار تجربیات خود می‌کنند. بنابراین شما هم می‌توانید با ایجاد یک پست اسلایدی نکات مد نظر خود را به مخاطب انتقال دهید. بیشتر این پست‌ها در رابطه با نحوه‌ی ست کردن لباس‌ها، آرایش صورت یا مو، بیماری‌های روانی یا جسمی، مطالب فلسفی، خاطره گویی و ... شکل می‌گیرد. اگر حوزه‌ی فعالیت شما با این موارد متفاوت است، جای هیچ نگرانی نیست. اگر فکر می‌کنید که می‌توانید نکات خود را به صورت اسلایدی بیان کنید، حتما این کار را انجام دهید و منتظر واکنش مخاطب باشید.

با کمی خلاقیت می‌توانید مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنید؛ خصوصا زمانی که اسلاید اول شما دلربا و وسوسه انگیز باشد! اگر ایده‌ی خاصی در ذهن ندارید، کافی است که نگاهی به مخاطب هدف خود بیاندازید. از خودتان بپرسید که آن‌ها چه کسانی هستند؟ چه نیازهایی دارند و شما چگونه می‌توانید با ارائه‌ی یک مطلب خوب، آن‌ها را راضی نگه دارید.

مرور دوباره‌ی استوری‌ها

اگر پیش از این استوری‌هایی داشته اید که با استقبال خوب مخاطب مواجه شده است، می‌توانید آن‌ها را در قالب یک Carousel Post دوباره به اشتراک بگذارید. این کار ممکن است شبیه یک حیله به نظر برسد اما شما آزاد هستید که محتواهای یونیک و دست‌ساخته‌ی خودتان را به راحتی و در هر جایی در اختیار مخاطب خود قرار دهید. قرار دادن استوری‌های مربوط به اولین جلسه‌ی کاری، اولین دفتر، اولین قرارداد بزرگ و ... می‌تواند مخاطب را به شدت به سوی شما جلب کند. قرار دادن عکس همکاران و اعضای تیم را هم به هیچ عنوان فراموش نکنید.

سخن پایانی

اینستاگرام قابلیت‌های متفاوتی دارد که برای همراه ساختن مخاطب با شما به وجود آمده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این قابلیت‌ها را بشناسید، از تاثیرات آن در پیشرفت پیجتان آگاه شوید و از آن‌ها استفاده کنید. در این نوشتار کوتاه در تم لند سعی کردیم تا یکی از این قابلیت‌ها به نام پست اسلایدی یا همان Carousel Post را مورد بررسی قرار داده، شیوه‌ی استفاده از آن و در نهایت چند ایده را شرح دهیم. از آنجایی که میزان تعامل کاربران با این نوع از پست‌ها بیشتر از سایر انواع است، پیشنهاد می‌کنیم که با کمی خلاقیت و الهام گرفتن از پست‌های پرطرفدار، چنین محتوایی این چنینی را برای پیج خود فراهم کنید.