راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام

Saturday، ۱۹ Tir ۱۴۰۰

همانطور که میدانید اپلیکیشن اینستاگرام زندگی خیلی را زیر و رو کرد است. در ابتدا حس هنر عکسای را در همه ما هدف قرار داد. اما امروز دیگه اینستاگرام پا را از یک اپلیکیشن ساده فرا گذاشته و تبدیل به یکی از مهمترین ارکان ارتباط های روزمره شده است به گونه ای که بیشتر از طریق اینستاگرام از حال هم خبردار می‌شویم. پاندمی کرونا نیز به این مسئله سرعت بیشتری بخشیده است.

در این مقاله سعی می‌کنیم بفهمیم:

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام یاد بگیریم و در نهایت راه کسب درآمد از آن را به شما نشان دهیم.

سعی می‌کنیم این مقاله را بروز نگه داریم.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

به هرچیزی که در اینستاگرام منتشر می‌کنیم و با بقیه به اشتراک می‌گذاریم محتوا گفته می‌شود. عکس، ویدئو، نوشته و در قالب پست، استور،IGTV و... هیچ تفاوتی نمی‌کند. همه این‌ها محتوا هستند.

هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

افراد بسیاری هستند که هدف خاصی را از تولید محتوا دنبال نمی‌کنند اما بسیاری دیگر نیز با هدفی خاص به کار تولید محتوا در اینستاگرام مشغول هستند.

یک کسب و کار معمولا برای بالا بردن میزان آگاهی برندش و معرفی بیشتر خودش به دیگران به کار تولید محتوا در اینستاگرام دست می‌زند و با بازاریابی محتوایی سعی دارد محصول خود را به افراد بیشتری بفروش برساند.

باید بدانید و مهم است که بدانید به چه دلیلی در اینستاگرام محتوا تولید می‌کنید.

دلایلی که باعث می‌شود در اینستاگرام تولید محتوا کنیم چیست؟

کاملا مشخص هست. بیش از ۵۰ میلیون کاربر ایرانی در این شبکه اجتماعی حضور دارند. چرا نباید در جایی با این پتانسیل دیده شدن خودمان را نشان ندهیم؟!

راحت بگوییم این دیوانگی هست که برای کسب و کار خود در چنین بازاری تولید محتوا نکنید.

در کنار این بازار و فرصت بزرگ برای نمایش می‌توانید با مشتریان و مخاطبان تعامل برقرار کنید به بهترین حالت ممکن و با هزینه های معقول کسب و کار خود را تبلیغ نمایید و جلوی چشم مخاطبان باشید. این گونه می‌توانید خودتان را در دل آنها جا کنید.

ابزاری مثل اینسایت (insight) را دارید تا رفتار مخاطبان را بررسی کنید و البته ده ها و شاید صد ها دلیل دیگر برای اینکه بخواهید کسب و کار خودتان را در محیط اینستاگرام معرفی کنید.

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

همانطور که بالاتر عنوان شد انواع مختلفی از محتوا وجود دارد و البته که می‌توانید در قالب های محتوایی مختلف اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید.

بیایید در ادامه ساختار مختلف تولید محتوا را در این شبکه اجتماعی بررسی کنیم:

  • پُست (عکس یا ویدیو)
  • استوری (عکس یا ویدیو)
  • IGTV (ویدیو بلند)
  • Live (ویدیو زنده)

تفاوتی نمی‌کند در کدام یک از چهار قالب محتوایی بالا در حال تولید محتوا هستید. به یاد داشته باشید سه اصل را همیشه رعایت کنید.

۱. سعی کنید همیشه خودتان باشید.

اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق باشید سعی کنید همیشه خودتان باشید. سعی نکنید ادای کسی را در بیاورید. این علت موفقیت بسیاری از افراد است. سعی کنید ایده بگیرید و از صفر شروع نکنید. اما سبک خود را داشته باشید.

۲. حرف و محتوای جدید تولید کنید.

محتوای تکراری ایجاد نکنید. کسی بخاطر محتوای تکراری شما را دنبال نخواهد کرد. باید به مخاطب محتوای جدید و ناب ارائه کنید. اینگونه مخاطبان شما را دنبال می‌کنند و منتظر محتوای بعدی شما هستند.

۳. برای تولید محتوای خود برنامه ریزی کنید.

اگر می‌خواهید به موفقیت برسید به برنامه ریزی و نظم نیاز دارید. تجربه نشان داده بدون برنامه ریزی در اینستاگرام به جایی نخواهید رسید.

چطور با تولید محتوا از اینستاگرام درآمد کسب کنیم؟

اگر به گذشته بازگردیم و از شما بپرسیم که آیا می‌شود از اینستاگرام کسب درآمد کرد احتمالا پاسخ منفی خواهید دارد. البته که این طبیعی هست چرا که ما هم در آن زمان احتمالا با شما هم نظر بوده ایم. به هر صورت فضای مجازی دیگر از یک وسیله برای گذارندن وقت و دریافت اطلاعات و دانلود فیلم و موسیقی تغییر کرده و به سمت و سویی پیش رفته که دیگر به جز جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شده است. امروزه بسیاری از کارها و فعالیت های خود را در این فضا انجام می‌دهیم و همین هم یکی از علت‌هایی شده است که فرصت های مخلتلف کسب درآمد در این فضا برای ما میسر شود.

شاید هنوز هم خیلی ها باور نکنند و یا درک نکنند که چطور در اینفلوئسر بتوانید در روز میلیون ها تومان درآمد داشته باشد اما باور کنید یا نه درک کنید یا نه این حقیقتی است که در حال اتفاق افتادن است.

شما در اینستاگرام می‌توانید از طریق زیر کسب درآمد کنید. البته که هر روز ممکن است راه جدیدی را بتوان با خلاقیت خود پیدا کنید.

معرفی کسب و کار خودتان

راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

بلاگری

و...

در پایان...

در این مقاله فهمیدیم که تولید محتوا در اینستاگرام چیست چه فوایدی دارد و چگونه امکان پذیر است که ما بتوانیم از این شبکه اجتماعی و این فرصت برای کسب درآمد استفاده کنیم.

ما سعی می‌کنیم این مقاله را بروز نگهداریم و به آن بیفزاییم.