تکنیک‌های دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام

Thursday، ۱ Mehr ۱۴۰۰

دیده شدن در دنیای شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی به تبلیغات وابسته است اما صفحه‌ی اکسپلور (Explore) اینستاگرام هنوز هم یکی از واپسین راه‌حل‌هایی است که برای دریافت ترافیک ارگانیک در اختیار دارید. پشت این صفحه‌ی جادویی الگوریتم‌هایی تهیه و تنظیم شده است که به افراد محتوایی را پیشنهاد می‌کند که به احتمال زیاد آن را دوست دارند و در این کار هم موفق ظاهر شده است.

فرقی نمی‌کند که جزء چه دسته از تولید کنندگان محتوا در این شبکه‌ی اجتماعی هستید؛ این الگوریتم‌ها دائما در حال تکامل هستند و به سرعت محتوای خوب و بد را تشخیص خواهند داد. در این نوشته مزایای ورود به اکسپلور اینستاگرام را شرح می‌دهیم و چند تکنیک برای رسدین به این هدف نیز معرفی خواهیم کرد.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور صفحه‌ای در اینستاگرام است که پست‌های مختلف از پیج‌های عمومی را برای شما به نمایش می‌گذارد. محتوای موجود در آن می‌تواند عکس، ویدئوها، استوری‌ها، IGTV و ... باشد. الگوریتم‌های موجود در این بخش از یادگیری ماشین برای انطباق خود با خواسته‌های کاربر استفاده می‌کنند.

اینستاگرام اعلام کرده است که :« ما در تلاش هستیم تا عکس و فیلم‌هایی را در اکسپلور مشاهده کنید که بیشترین مطابقت را با خواسته‌هایتان داشته باشد.» اینستاگرام همچنین اعلام کرده است که پست‌های نمایش داده شده در ابن بخش بر اساس افرادی که آن‌ها را فالو کرده‌اید و پست‌هایی که به آن‌‌ها علاقه داشته‌اید انتخاب خواهد شد.

برای ورود به این بخش کافی است که از پایین اپلیکیشن اینستاگرام علامت ذره‌بین را بزنید. بعد از ورود به آن مشاهده خواهید کرد که در بالای صفحه دسته‌بندی‌های متفاوتی وجود دارد؛ از جمله موسیقی، ورزش، مسافرت، زیبایی و غذا. وقتی که روی یکی از پست‌های اینستاگرام در این بخش بزنید، یک صفحه‌ی بی نهایت و پیوسته از پست‌ها برای شما به نمایش درخواهد آمد که خروج از آن واقعا کار سختی است!

ورود پست به این بخش چه فایده‌ای دارد؟

افزایش تعداد فالوورها از مزایای قرار گرفتن در این بخش است. وقتی پست شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، کاربران تمایل پیدا می‌کنند تا وارد پیج شما شده و سایر محتواها را هم بررسی کنند. اگر به صورت کلی بتوانند نمره‌ی خوبی به پیج شما بدهند به احتمال زیاد شما را فالو خواهند کرد.

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، پست‌هایی که در اکسپلور به نمایش در می‌آیند، از حساب‌هایی خواهد بود که افراد آن‌ها را فالو نکرده‌اند. بنابراین می‌توان این طور نتیجه گرفت که افراد بسیار زیادی این پست‌ها را مشاهده خواهند کرد و در ادامه‌ی این اتفاق تعامل بالایی را تجربه خواهید کرد. به این معنی که با قرار گرفتن پست شما در بخش اکسپلور تعداد زیادی ویو، لایک، کامنت و به صورت کلی ری‌اکشن دریافت خواهید کرد و این یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌توانید تجربه کنید.

می‌توان گفت که با ورود به Explore به افراد بسیار زیادی دسترسی خواهید داشت و محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان بسیاری قرار می‌دهید و این می‌تواند به افزایش درآمد منجر شود. همه‌ی این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که یک بیوگرافی قانع کننده، کپشن خوب برای پست‌ها و هشتگ مناسب داشته باشید.

آیا به اندازه کافی برای انجام این کار قانع شده‌اید؟ بیایید چند تکنیک مهم برای ورود به اکسپلور را یاد بگیریم:

چگونه در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیریم؟

از نکات زیر استفاده کنید تا ورود به Explore اینستاگرام را تجربه کنید:

بازار هدف خود را بشناسید

بخشی از مخاطبان بدون این که شناخت زیادی از شما داشته باشند، شما را دنبال کرده‌اند اما شما باید یک گام فراتر رفته و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید. شاید انجام این کار در ابتدا سخت به نظر برسد اما اینطور فکر کنید که می‌خواهید پست‌های شما در بخش اکسپلور به دست چه کسانی برسد؟ آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ چه محتوایی را ترجیح می‌دهند که ببینند و با چه پست‌هایی درگیر هستند؟ بهتر است که حساب خود را به نوع تجاری تبدیل کرده و سپس پست‌های خود را بررسی کنید. کدام لحن شما در تولید محتوا افراد بیشتری را به سوی خود جذب کرده؟ کدام سبک بصری و طرح‌های گرافیکی لایک بیشتری دریافت کرده؟ آیا مخاطب شما ویدئوهایی که زیرنویس داشته باشند را بیشتر می‎پسندند یا نه؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند بازار هدف شما را روشن کند.

محتوای جذاب به اشتراک بگذارید

بعد از این که بازار هدف خود را شناختید و متوجه شدید که چه نوع محتوایی برای این افراد جالب‌تر است می‌توانید پست‌های جذاب‌تری را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. هر چه قدر که در انجام این کار موفق‌تر ظاهر شوید، بازخوردهای بیشتری دریافت کرده و احتمال ورود شما به بخش اکسپلور افزایش می‎یابد. برای مثال ویدئوها همیشه مشارکت بسیاری دریافت می‌کنند به این خاطر که در Explore به صورت خودکار پخش می‎شوند. با این حال از تصاویر خیره کننده، هشتگ‌های جالب، استفاده از قالب‌های گرافیکی، فونت‌های ترند و موارد این چنینی غافل نشوید.

انتشار تصاویر با کیفیت بالا می‌تواند بیننده‌های زیادی را به سوی شما جذب کند. اما به خاطر داشته باشید که هدف شما چیزی فراتر از دریافت تعداد زیادی لایک و کامنت است. شما باید به دنبال محتوایی باشید که کاربران تمایل داشته باشند آن را برای دوستان خود ارسال کرده و یا آن را برای خود ذخیره کنند.

بخش Reels را امتحان کنید

یکی از سیاست‌های اینستاگرام این است که استفاده از Reels رواج بیشتری پیدا کند. به همین خاطر است که آن را در بخش اکسپلور قرار داده است. Reels یک ویدئوی پانزده ثانیه‎‌‎ای است که مشابه استوری بوده و افراد می‌توانند با استفاده از آن کلیپ‌های مد نظر خود را ضبط کرده و به آن افکت، واقعیت افزوده، صدا و ... اضافه کنند. وقتی که در این قسمت یافت شوید، مانند این است که کسی شما را در اکسپلور مشاهده کرده است. اگر چنین بخشی را در اپلیکیشن اینستاگرام خود پیدا نکرده‌اید، نگران نباشید چرا که به مرور زمان دسترسی همه‌ی افراد به آن میسر خواهد شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Reels را در گوشه‌ی ذهن خود داشته باشید تا به موقع از آن استفاده کنید.

بازار هدف خود را فعال کنید

یکی از هدف‌های اصلی در Explore اینستاگرام این است که افراد در مشارکت‌ها فعالیت داشته باشند. به این معنی که پست‌های شما باید به شکلی تهیه و منتشر شوند که کاربران تمایل داشته باشند درباره‌ی آن حرف بزنند، کامنت بگذارند و تبادل نظر کنند. هر چه قدر که میزان این تعامل بیشتر باشد، احتمال ورود شما به صفحه‌ی اکسپلور هم افزایش خواهد یافت. بنابراین ضروری است محتوای خود را طوری تدارک ببینید که که افراد تمایل داشته باشند که با حساب شما ارتباط برقرار کنند و یا این که برای پست‌ها کامنت بگذارند.

زمانی که فالوورها آنلاین هستند، پست بگذارید

زمان انتشار هنوز هم در اینستاگرام یکی از اولویت‌ها به شمار می‎‌رود. به این معنی که اگر پست شما کاملا جدید باشد، به تعداد بیشتری از دنبال کنندگانتان نشان داده می‎شود. انتشار پست در زمان مناسب یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن تعامل بیشتر است. به حوزه‌ی کاری خود توجه کنید و با نگاه به تیپ شخصیتی جامعه‌ی هدف خود به این موضوع فکر کنید که آن‌ها در چه زمان‌هایی آنلاین هستند. اگر ارتباط صمیمانه‌ای با فالوورهای خود دارید، با قرار دادن یک نظرسنجی می‌توانید متوجه این زمان شوید. ابزارهایی مانند insight هم همیشه کمک رسان هستند.

از برچسپ‌ها و هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

برچسپ‌های جغرافیایی، برچسپ‌های حساب کاربری و هشتگ‌ها از جمله راه‌های دیگر برای گسترش دسترسی به محتوای شما از طریق بخش اکسپلور است. خوب است بدانید که مردم برای پیدا کردن هشتگ خاص و یا پست‌های مربوط به یک مکان هم از Explore استفاده می‌کند. همچنین این امکان وجود دارد که هشتگ‌ها را دنبال کنند. بنابراین لازم است که مطمئن شوید پست‌های خود را با برچسپ و هشتگ کاملا مرتبط و معنی‌دار منتشر می‌کنید.

تجزیه و تحلیل کنید

خوب است هر چند وقت یک بار نگاهی که به کارهایی که قبلا انجام داده‌اید بیاندازید. برای مثال ببینید که آیا مردم ویدئوهای شما را بیشتر دوست داشتند یا پست‌های عکسی؟ IGTV بیشتر مورد توجه قرار گرفت یا ویدئوهای اسلایدی 60 ثانیه‌ای؟ جوک‌ها مورد پسند مخاطبان بود یا نقل قول‌های الهام بخش؟ اگر بتوانید خواسته‌ی قلبی مخاطب خود را پیدا کرده و کاری کنید که آن‌ها نسبت به پست‌هایتان مشارکت داشته باشند، می‌توانید امیدوار باشید که به صفحه‌ی اکسپلور بروید. باز هم ابزار insights می‌تواند در این زمینه کمک رسان باشد.

از دور زدن الگوریتم‌های اینستاگرام دوری کنید

همیشه راه‌حل‌هایی مانند خرید فالوور یا خرید کامنت و ... به ذهنمان خطور می‌کند اما حقیقت این است که این کارها ممکن است در کوتاه مدت سودی به همراه داشته باشند اما اصولا در بلند مدت ضرر رسان هستند. توجه داشته باشید که الگوریتم‌های اینستاگرام قادر به تشخیص فعالیت‌های غیرعادی بوده و چنین پیج‌هایی را جریمه خواهند کرد.

سخن پایانی

در این نوشتار کوتاه از تم‌لند سعی کردیم تا مروری بر اکسپلور اینستاگرام داشته باشیم و روش‌های ورود به آن را بررسی کنیم. نکته‌ی مهم این جاست که بخش قابل توجهی از تکنیک‌های ورود به این بخش بر پایه‌ی تولید محتوای خوب است. طوری که مخاطب تمایل داشته باشد آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و یا آن را برای خود ذخیره کند. پیشنهاد ما این است که برای تولید محتوا و توجه به جنبه‌های ظاهری پیج خود وقت بیشتری گذاشته و به این ترتیب احتمال ورود خود به Explore را افزایش دهید.