ترفند‌های نوشتن هشتگ در اینستاگرام

Monday، ۴ Amordaad ۱۴۰۰

ترفندهای نوشتن هشتگ در اینستاگرام

همین چند سال پیش بود که سر و صدای وجود چیزی به نام هشتگ، ما را حسابی مشغول به خود کرده بود. اما این موجودیت که در ابتدا کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسید، از سال 2007 پا به عرصه‌ی دنیای مجازی گذاشت. با این حال آشنایی عموم مردم با آن به 4 یا 5 سال پیش برمی‌گردد. رسانه‌ها و حتی شبکه‌های تلویزیونی خودمان تعدادی از همین چیزهای عجیب و غریب را نام می‌بردند و می‌گفتند که با استفاده از آن‌ها با ما در ارتباط باشید! ما که اول سر در نمی‌آوردیم درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کنند! آیا این هم یک شبکه‌ی اجتماعی است؟ پس چرا همه‌جا هست؟! بالاخره گذشت و گذشت تا با هشتگ در اینستاگرام (Instagram hashtags) آشنا شدیم و کمی این موضوع را هضم کردیم.

حالا بعد از مدت‌ها، فهمیدیم که هشتگ چیست و به درد چه کارهایی می‌خورد. تصمیم گرفتیم بخش زیادی از تجربیات خود در این زمینه را به رشته‌ی تحریر درآوریم. از آنجایی که این موضوع از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است، بنابراین فکر می‌کنیم ارزشش را دارد که تا پایان این نوشته ما را همراهی کنید.

هشتگ چیست؟

تا قبل از سال 2007 از علامت # (Number Sign) استفاده‌های متفاوتی می‎شد. برای مثال دنیس ریچی (مخترع زبان C) از این علامت برای مشخص کردن دستورات پیش پردازنده استفاده می‌کرد. همچنین پیش از آن استفاده از # در زبان‌های اسمبلی امری رایج بود. با این حال عموم مردم اطلاع چندانی از این مفهوم نداشتند تا این که در سال 2007 فردی به نام کریس مسینا پیشنهاد داد که برای دسترسی به پست‌های مشابه در توییتر از علامت # استفاده کنند.

حالا هر کلمه‌ای که دقیقا بعد از علامت Number Sign قرار می‌گیرد به یک هشتگ تبدیل می‎شود. در واقع این کلمه در مجاورت #، متاتگی خواهد بود که با کلیک روی آن به سوی مطالب با هشتگ یکسان هدایت خواهید شد. با استفاده از این امکان می‌توان تمام محتوای موجود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را خیلی دقیق و ریز دسته‌بندی و دسترسی به محتوای مورد نظر را به شدت آسان کرد.

چرا هشتگ در اینستاگرام مهم است؟

بعد از این که استفاده از هشتگ بین عموم مردم رایج شد، شبکه‌های اجتماعی مختلف هم این ویژگی را به خود افزودند. قطعا اینستاگرام هم از این ماجرا مستثنی نبود. حالا دیگر هشتگ‌گذاری در اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای دیده شدن، افزایش تعداد فالوورها، بازاریابی و ... تبدیل شده است. مدیران شبکه‌های اجتماعی به خوبی می‌دانند که برای افزایش میزان بازدهی بایستی از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنند.

هشتگ‌ها باعث می‌شوند که دسترسی به پست‌های شما آسان‌تر شود. اخیرا اینستاگرام این قابلیت را ایجاد کرده است که هشتگ‌ها را فالو کنید. در نتیجه اگر از این قابلیت به درستی استفاده کنید، این شانس برایتان وجود دارد که بیشتر از قبل بازدید دریافت کرده و از مزایای مختلف آن برخوردار شوید. از سویی دیگر هشتگ‌ها باعث می‌شوند که در نتایج جست‌جوهایی که کاربران در بخش Explorer انجام می‌دهند هم نمایش داده شوید.

اما یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند نشان دهنده‌ی اهمیت هشتگ در اینستاگرام باشد این است که استفاده از آن سبب می‎شود که پست‌های شما (عکس یا ویدئو) مفهوم خاصی به خود بگیرند. در واقع این نکته که شما با چه هدفی اقدام به انتشار این پست کرده‌اید، با استفاده از هشتگ‌ها مشخص خواهد شد. تمام این عوامل در کنار هم نشان می‌دهد که آموزش هشتگ نویسی تا چه حد ضروری است.

ترفندهای نوشتن هشتگ در اینستاگرام

همین چند سال پیش بود که سر و صدای وجود چیزی به نام هشتگ، ما را حسابی مشغول به خود کرده بود. اما این موجودیت که در ابتدا کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسید، از سال 2007 پا به عرصه‌ی دنیای مجازی گذاشت. با این حال آشنایی عموم مردم با آن به 4 یا 5 سال پیش برمی‌گردد. رسانه‌ها و حتی شبکه‌های تلویزیونی خودمان تعدادی از همین چیزهای عجیب و غریب را نام می‌بردند و می‌گفتند که با استفاده از آن‌ها با ما در ارتباط باشید! ما که اول سر در نمی‌آوردیم درباره‌ی چه چیزی صحبت می‌کنند! آیا این هم یک شبکه‌ی اجتماعی است؟ پس چرا همه‌جا هست؟! بالاخره گذشت و گذشت تا با هشتگ در اینستاگرام (Instagram hashtags) آشنا شدیم و کمی این موضوع را هضم کردیم.

حالا بعد از مدت‌ها، فهمیدیم که هشتگ چیست و به درد چه کارهایی می‌خورد. تصمیم گرفتیم بخش زیادی از تجربیات خود در این زمینه را به رشته‌ی تحریر درآوریم. از آنجایی که این موضوع از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است، بنابراین فکر می‌کنیم ارزشش را دارد که تا پایان این نوشته ما را همراهی کنید.

هشتگ چیست؟

تا قبل از سال 2007 از علامت # (Number Sign) استفاده‌های متفاوتی می‎شد. برای مثال دنیس ریچی (مخترع زبان C) از این علامت برای مشخص کردن دستورات پیش پردازنده استفاده می‌کرد. همچنین پیش از آن استفاده از # در زبان‌های اسمبلی امری رایج بود. با این حال عموم مردم اطلاع چندانی از این مفهوم نداشتند تا این که در سال 2007 فردی به نام کریس مسینا پیشنهاد داد که برای دسترسی به پست‌های مشابه در توییتر از علامت # استفاده کنند.

حالا هر کلمه‌ای که دقیقا بعد از علامت Number Sign قرار می‌گیرد به یک هشتگ تبدیل می‎شود. در واقع این کلمه در مجاورت #، متاتگی خواهد بود که با کلیک روی آن به سوی مطالب با هشتگ یکسان هدایت خواهید شد. با استفاده از این امکان می‌توان تمام محتوای موجود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را خیلی دقیق و ریز دسته‌بندی و دسترسی به محتوای مورد نظر را به شدت آسان کرد.

چرا هشتگ در اینستاگرام مهم است؟

بعد از این که استفاده از هشتگ بین عموم مردم رایج شد، شبکه‌های اجتماعی مختلف هم این ویژگی را به خود افزودند. قطعا اینستاگرام هم از این ماجرا مستثنی نبود. حالا دیگر هشتگ‌گذاری در اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای دیده شدن، افزایش تعداد فالوورها، بازاریابی و ... تبدیل شده است. مدیران شبکه‌های اجتماعی به خوبی می‌دانند که برای افزایش میزان بازدهی بایستی از هشتگ در اینستاگرام استفاده کنند.

هشتگ‌ها باعث می‌شوند که دسترسی به پست‌های شما آسان‌تر شود. اخیرا اینستاگرام این قابلیت را ایجاد کرده است که هشتگ‌ها را فالو کنید. در نتیجه اگر از این قابلیت به درستی استفاده کنید، این شانس برایتان وجود دارد که بیشتر از قبل بازدید دریافت کرده و از مزایای مختلف آن برخوردار شوید. از سویی دیگر هشتگ‌ها باعث می‌شوند که در نتایج جست‌جوهایی که کاربران در بخش Explorer انجام می‌دهند هم نمایش داده شوید.

اما یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند نشان دهنده‌ی اهمیت هشتگ در اینستاگرام باشد این است که استفاده از آن سبب می‎شود که پست‌های شما (عکس یا ویدئو) مفهوم خاصی به خود بگیرند. در واقع این نکته که شما با چه هدفی اقدام به انتشار این پست کرده‌اید، با استفاده از هشتگ‌ها مشخص خواهد شد. تمام این عوامل در کنار هم نشان می‌دهد که آموزش هشتگ نویسی تا چه حد ضروری است.

هشتگ‌های اینستاگرام به چند دسته تقسیم می‎شوند؟

به طور کلی هشتگ‌ها به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‎شوند که این دسته‌بندی در هشتگ اینستاگرام هم صادق است:

- توضیحات: این نوع از هشتگ‌ها برای بیان انگیزه، هدف از انتشار پست و انتقال حس نوشته می‌شود. برای مثال هنگامی که زیر عکس دوستانه در یک کافی‎شاپ، #خاطرات قرار می‌دهیم، به این معنی است که در حال یاد کردن از گذشته‌ها هستیم. در مقابل اگر #امتحان_کنید قرار دهیم، به این معنی است که به سایر افراد هم پیشنهاد می‌کنیم که به این کافی‎شاپ سر بزنند.

- برند: این نوع از هشتگ‌ها برای برندینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیج‌های مختلف اینستاگرامی یک هشتگ که حاوی نام برندشان است را انتخاب کرده و در تمام پست‌ها قرار خواهند داد. برندهای هشتگ تاثیر زیادی در شناخته شدن خواهد داشت. مخاطبان آن برند هم می‌توانند پست‌های خود که در رابطه با محصولات آن پیج است را با چنین هشتگ‌هایی منتشر کنند.

- کمپین: برای استفاده از این هشتگ‌ها مدت زمان خاصی تعیین می‎شود. برای مثال برای رویدادهایی مانند مسابقه، جشنواره و ... . بعد از مدتی که این رویدادها به پایان رسید، استفاده از آن‌ها هم به اتمام می‎رسد.

چگونه هشتگ اینستاگرام بنویسیم؟

حالا که با اهمیت و انواع هشتگ‎‌ها آشنا شدیم، نیاز است که اصول هشتگ نویسی در اینستاگرام را هم یاد بگیریم. پیش از یاد گرفتن این اصول نحوه‌ی قرار دادن هشتگ در پست‌ها را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هشتگ‌های اینستاگرام را کجا قرار دهیم؟

هشتگ‌ها می‌توانند در پست‌ها یا استوری قرار بگیرند. طی فرایند انتشار پست، در جایی که کپشن خود را وارد می‌کنید، هشتگ‌های مورد نظر را هم قرار دهید. برای این کار کافی است که علامت # را قرار داده و بدون زدن هیچگونه space، کلمه‌ی مورد نظر را بنویسید. برای مثال #خاطرات.

حالا به نکات مهم در رابطه با ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام خواهیم پرداخت:

نگاهی به هشتگ‌های دیگران بیاندازید

پیش از هر کاری لازم است که مهم‌ترین هشتگ‌های موجود در رابطه با پست خود را پیدا کنید. شاید فکر کنید که خودتان ایده‌هایی در ذهنتان دارید اما همیشه هشتگ‌های مناسب دیگری هم وجود دارند که ما از وجودشان بی‌خبریم. به پیج‌های رقبا سری بزنید. آن‌ها در پست‌های مشابه از چه هشتگ‌هایی استفاده کرده‌اند؟!

بررسی کنید که کدام یک از هشتگ‌ها توسط چه کسانی استفاده شده است. تعداد استفاده از آن‌ها را هم بررسی کنید. اگر از هشتگی استفاده کنید که اکانت‌های اینستاگرامی قوی‌تری از آن‌ها استفاده کرده‌اند، بازدهی بهتری مشاهده خواهید کرد.

هشتگ‎های ترند و خاص را با یکدیگر ترکیب کنید

هیچ‌گاه تمرکز خود را فقط روی هشتگ‌های ترند (پر استفاده در زمان حال) قرار ندهید. با این که این هشتگ‌ها توسط کاربران بسیاری سرچ خواهد شد با این حال پست‌های زیادی هم با همین محتوا منتشر می‎شود. در نتیجه در چند دقیقه زیر صدها هزار پست مدفون خواهید شد. به دنبال هشتگ‌هایی باشید که باعث افزایش بازدید در طولانی مدت شود. بهتر است که در هر پست تعدادی هشتگ ترند و تعدادی هشتگ خاص برند خود را قرار دهید. با این کار مخاطبان هدفمند‌تری را به سوی خود جذب خواهید کرد.

هر چه که هشتگ‌های شما کوتاه‌تر و بامعنی‌تر باشد نتایج بهتری از آن‌ها خواهید گرفت.

هشتگ‌های نامرتبط با موضوع پست را به صورت کامل فراموش کنید

برخی افراد فکر می‌کنند که با قرار دادن هشتگ‌های پرطرفدار که هیچ ربطی هم به موضوع پست ندارند، می‌توانند بازدیدهای بیشتری دریافت کنند. در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد. هنگامی که از هشتگ‌های نامرتبط استفاده می‌کنید، توسط اینستاگرام و مخاطبان به عنوان یک پیج اسپم شناسایی شده و به مرور زمان فالوورهای خود را از دست خواهید داد.

همچنین از قرار دادن تعداد زیادی هشتگ‌ در پست‌ خودداری کند. این کار شما را محتاج توجه نشان خواهد داد و نه تنها از اینستاگرام بلکه از مخاطب هم واکنش‌های خوبی دریافت نخواهید کرد.

بعضی هشتگ‌ها را بعد از مدتی پاک کنید

به عنوان یک نکته در آموزش نحوه‎ هشتگ گذاری در اینستاگرام لازم است به این موضوع اشاره کنیم که بهتر است بعد از مدتی تعدادی از هشتگ‌های موجود در پست‌های خود را پاک کنید. همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که در هر روز چه تعداد پست با انواع مختلفی از هشتگ در اینستاگرام منتشر می‎شوند. در نتیجه پست‌های قدیمی ما دیگر به ندرت توسط هشتگ‌ها به دیدگان مخاطب می‌رسند. در چنین مواقعی لازم است که هشتگ‌های خیلی عمومی را بعد از مدتی از پست‌های قدیمی خود پاک کنید. این کار باعث می‌شود کاربران جدیدی که وارد پیج شما می‌شوند، با کپشن‌های مرتب‌تری مواجه شوند.

معرفی چند ابزار برای پیداکردن بهترین هشتگ‌ در اینستاگرام

در ادامه‌ی آموزش هشتگ در اینستاگرام لازم است به این نکته اشاره کنیم که ابزارهای متعددی برای تحلیل هشتگ‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها نه تنها عملکرد هشتگ‌ها در برند خود را بررسی خواهید کرد بلکه می‌توانید نگاهی به رقبای خود هم داشته باشید.

برای مثال Hashtagify.me یکی از سایت‌های معروف در زمینه‌ی هشتگ در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی است که در بازه‌های زمانی کوتاه بروزرسانی شده و برترین هشتگ‌های برندتان را نمایش خواهد داد.

Ritetag.com هم یکی دیگر از وبسایت‌های مربوط به هشتگ‌هاست. اگر هنوز نمی‌دانید که کدام هشتگ‌ها می‌تواند برایتان مناسب‌تر باشد، بهتر است که از این سایت استفاده کنید. با وارد کردن هشتگ‌های مورد نظر، این سایت به شما خواهد گفت که هر کدام از آن‌ها تا چه حد شانس دیده شدن دارند.

سخن پایانی

بسیاری از افراد از تاثیر هشتگ روی کسب‌و‌کار خود مطلع نیستند. هشتگ در اینستاگرام یک ابزار تزئیناتی نیست. لازم است که به دنبال آموزش هشتگ نویسی باشید و بر اساس آن میزان بازدید از پست‌هایتان را افزایش دهید. اگر اصول هشتگ نویسی در اینستاگرام رعایت شود، به مروز زمان شاهد بازدهی بیشتر پیج خود خواهید بود. داشتن درک عمیق از محتوا و زندگی کردن با این مفاهیم به مرور زمان کار با هشتگ‌ها را آسان خواهد کرد. امیدواریم که این مقاله از تم‌لند برای شما مفید باشد.

هشتگ‌های اینستاگرام به چند دسته تقسیم می‎شوند؟

به طور کلی هشتگ‌ها به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‎شوند که این دسته‌بندی در هشتگ اینستاگرام هم صادق است:

- توضیحات: این نوع از هشتگ‌ها برای بیان انگیزه، هدف از انتشار پست و انتقال حس نوشته می‌شود. برای مثال هنگامی که زیر عکس دوستانه در یک کافی‎شاپ، #خاطرات قرار می‌دهیم، به این معنی است که در حال یاد کردن از گذشته‌ها هستیم. در مقابل اگر #امتحان_کنید قرار دهیم، به این معنی است که به سایر افراد هم پیشنهاد می‌کنیم که به این کافی‎شاپ سر بزنند.

- برند: این نوع از هشتگ‌ها برای برندینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیج‌های مختلف اینستاگرامی یک هشتگ که حاوی نام برندشان است را انتخاب کرده و در تمام پست‌ها قرار خواهند داد. برندهای هشتگ تاثیر زیادی در شناخته شدن خواهد داشت. مخاطبان آن برند هم می‌توانند پست‌های خود که در رابطه با محصولات آن پیج است را با چنین هشتگ‌هایی منتشر کنند.

- کمپین: برای استفاده از این هشتگ‌ها مدت زمان خاصی تعیین می‎شود. برای مثال برای رویدادهایی مانند مسابقه، جشنواره و ... . بعد از مدتی که این رویدادها به پایان رسید، استفاده از آن‌ها هم به اتمام می‎رسد.

چگونه هشتگ اینستاگرام بنویسیم؟

حالا که با اهمیت و انواع هشتگ‎‌ها آشنا شدیم، نیاز است که اصول هشتگ نویسی در اینستاگرام را هم یاد بگیریم. پیش از یاد گرفتن این اصول نحوه‌ی قرار دادن هشتگ در پست‌ها را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هشتگ‌های اینستاگرام را کجا قرار دهیم؟

هشتگ‌ها می‌توانند در پست‌ها یا استوری قرار بگیرند. طی فرایند انتشار پست، در جایی که کپشن خود را وارد می‌کنید، هشتگ‌های مورد نظر را هم قرار دهید. برای این کار کافی است که علامت # را قرار داده و بدون زدن هیچگونه space، کلمه‌ی مورد نظر را بنویسید. برای مثال #خاطرات.

حالا به نکات مهم در رابطه با ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام خواهیم پرداخت:

نگاهی به هشتگ‌های دیگران بیاندازید

پیش از هر کاری لازم است که مهم‌ترین هشتگ‌های موجود در رابطه با پست خود را پیدا کنید. شاید فکر کنید که خودتان ایده‌هایی در ذهنتان دارید اما همیشه هشتگ‌های مناسب دیگری هم وجود دارند که ما از وجودشان بی‌خبریم. به پیج‌های رقبا سری بزنید. آن‌ها در پست‌های مشابه از چه هشتگ‌هایی استفاده کرده‌اند؟!

بررسی کنید که کدام یک از هشتگ‌ها توسط چه کسانی استفاده شده است. تعداد استفاده از آن‌ها را هم بررسی کنید. اگر از هشتگی استفاده کنید که اکانت‌های اینستاگرامی قوی‌تری از آن‌ها استفاده کرده‌اند، بازدهی بهتری مشاهده خواهید کرد.

هشتگ‎های ترند و خاص را با یکدیگر ترکیب کنید

هیچ‌گاه تمرکز خود را فقط روی هشتگ‌های ترند (پر استفاده در زمان حال) قرار ندهید. با این که این هشتگ‌ها توسط کاربران بسیاری سرچ خواهد شد با این حال پست‌های زیادی هم با همین محتوا منتشر می‎شود. در نتیجه در چند دقیقه زیر صدها هزار پست مدفون خواهید شد. به دنبال هشتگ‌هایی باشید که باعث افزایش بازدید در طولانی مدت شود. بهتر است که در هر پست تعدادی هشتگ ترند و تعدادی هشتگ خاص برند خود را قرار دهید. با این کار مخاطبان هدفمند‌تری را به سوی خود جذب خواهید کرد.

هر چه که هشتگ‌های شما کوتاه‌تر و بامعنی‌تر باشد نتایج بهتری از آن‌ها خواهید گرفت.

هشتگ‌های نامرتبط با موضوع پست را به صورت کامل فراموش کنید

برخی افراد فکر می‌کنند که با قرار دادن هشتگ‌های پرطرفدار که هیچ ربطی هم به موضوع پست ندارند، می‌توانند بازدیدهای بیشتری دریافت کنند. در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد. هنگامی که از هشتگ‌های نامرتبط استفاده می‌کنید، توسط اینستاگرام و مخاطبان به عنوان یک پیج اسپم شناسایی شده و به مرور زمان فالوورهای خود را از دست خواهید داد.

همچنین از قرار دادن تعداد زیادی هشتگ‌ در پست‌ خودداری کند. این کار شما را محتاج توجه نشان خواهد داد و نه تنها از اینستاگرام بلکه از مخاطب هم واکنش‌های خوبی دریافت نخواهید کرد.

بعضی هشتگ‌ها را بعد از مدتی پاک کنید

به عنوان یک نکته در آموزش نحوه‎ هشتگ گذاری در اینستاگرام لازم است به این موضوع اشاره کنیم که بهتر است بعد از مدتی تعدادی از هشتگ‌های موجود در پست‌های خود را پاک کنید. همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که در هر روز چه تعداد پست با انواع مختلفی از هشتگ در اینستاگرام منتشر می‎شوند. در نتیجه پست‌های قدیمی ما دیگر به ندرت توسط هشتگ‌ها به دیدگان مخاطب می‌رسند. در چنین مواقعی لازم است که هشتگ‌های خیلی عمومی را بعد از مدتی از پست‌های قدیمی خود پاک کنید. این کار باعث می‌شود کاربران جدیدی که وارد پیج شما می‌شوند، با کپشن‌های مرتب‌تری مواجه شوند.

معرفی چند ابزار برای پیداکردن بهترین هشتگ‌ در اینستاگرام

در ادامه‌ی آموزش هشتگ در اینستاگرام لازم است به این نکته اشاره کنیم که ابزارهای متعددی برای تحلیل هشتگ‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از این ابزارها نه تنها عملکرد هشتگ‌ها در برند خود را بررسی خواهید کرد بلکه می‌توانید نگاهی به رقبای خود هم داشته باشید.

برای مثال Hashtagify.me یکی از سایت‌های معروف در زمینه‌ی هشتگ در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی است که در بازه‌های زمانی کوتاه بروزرسانی شده و برترین هشتگ‌های برندتان را نمایش خواهد داد.

Ritetag.com هم یکی دیگر از وبسایت‌های مربوط به هشتگ‌هاست. اگر هنوز نمی‌دانید که کدام هشتگ‌ها می‌تواند برایتان مناسب‌تر باشد، بهتر است که از این سایت استفاده کنید. با وارد کردن هشتگ‌های مورد نظر، این سایت به شما خواهد گفت که هر کدام از آن‌ها تا چه حد شانس دیده شدن دارند.

سخن پایانی

بسیاری از افراد از تاثیر هشتگ روی کسب‌و‌کار خود مطلع نیستند. هشتگ در اینستاگرام یک ابزار تزئیناتی نیست. لازم است که به دنبال آموزش هشتگ نویسی باشید و بر اساس آن میزان بازدید از پست‌هایتان را افزایش دهید. اگر اصول هشتگ نویسی در اینستاگرام رعایت شود، به مروز زمان شاهد بازدهی بیشتر پیج خود خواهید بود. داشتن درک عمیق از محتوا و زندگی کردن با این مفاهیم به مرور زمان کار با هشتگ‌ها را آسان خواهد کرد. امیدواریم که این مقاله از تم‌لند برای شما مفید باشد.