تمپلیت اینستاگرام چیست؟

Sunday، ۵ Ordibehesht ۱۴۰۰

امروزه اینستاگرام محبوبیت خاصی بین مردم پیدا کرده است. اگرچه کاربرد اصلی اینستاگرام در ابتدا سرگرمی بود اما به مرور زمان به ابزاری برای توسعه کسب و کارها تبدیل شد، به گونه‌ایی که دیگر به بخش جدا نشدنی بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. بسیاری از کسب و کارهای سنتی و آفلاین این روز‌ها خدمات و محصولات خود را در بستر اینستاگرام ارائه می‌کنند. جدا از این افراد بسیاری با توجه به رشد اینستاگرام هر روزه سعی می‌کنند کسب و کاری برای خود روی این شبکه اجتماعی دست و پا کنند.

همه چیز تا اینجا عالی به نظر می‌رسد؛ اما در نتیجه و واقعیت می‌بینیم که بسیاری از پیج‌هایی که جهت ایجاد کسب و کار باز می‌شوند به موفقیت خوبی نمی‌رسند و هرچه به جلو می‌رویم شاهد این مسئله هستیم که موفقیت در اینستاگرام سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. فضای رقابتی که هر روز جدی تر می‌شود تنها یکی از دلایلی هست که راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام و رشد آن را سخت تر و چالش بر انگیزتر می‌‌کند.

در چنین فضایی باید هوشیارانه عمل کنید تا بتونید مخاطب (فالوور) های خوبی بدست بیارید. یکی از پارامتر‌های مهم در جذب و حفظ مخاطب داشتن ظاهر زیبا و اثر گذار در پیج شما است و از آن‌جایی که پیج شما را مجموعه‌ای از پست‌ها و استوری‌ها تشکیل می‌دهد باید این زیبایی را در ظاهر پست‌ها و استوری‌ها حفظ کنید.

تمپلیت یا همان قالب اینستاگرام چیست؟

تمپلیت اینستاگرام همان قالب‌های از پیش ساخته‌ شده‌ایی هستند که می‌توان با ویرایش آ‌ن‌ها پست‌های و استوری‌های زیبایی برای پیج خود بسازیم.

قالب‌های اینستاگرام یک‌ بار طراحی می‌شوند و به ‌صورت فایل‌های لایه‌باز در اختیار شما قرار می گیرند. همانطور که گفته شد شما می‌توانید محتوای مربوطه خود را در آن وارد کرده و در اینستاگرام پست کنید. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از تمپلیت‌های آماده ایجاد نظم و یکدستی در پیج شما است. اینگونه هر بار که پست و استوری از شما منتشر می‌شود بیشتر در ذهن کاربران نقش می‌بندد.

وقتی از تمپلیت‌های آماده استفاده می‌کنیم دیگر نیازی نیست که طراحی پست‌ها و یا استوری‌های پیجمان را از صفر شروع کنیم. تمپلیتی که نیاز داریم را با توجه به نوع محتوا و رنگ‌بندی مورد نیاز انتخاب می‌کنیم و محتوا را با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی درون آن قرار می‌دهیم.

برای حفظ انسجام و یکپارچگی پیج‌تان می‌توانید از یک تمپلت در انتشار پست‌هایتان استفاده کنید. با این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید پیجی با ساختار زیبا و یکپارچه برای جذب بازدیدکنندگان فراهم کنید.

در ادامه دو پیج که دارای تمپلیت تخصصی هستند را با هم می‌بینیم.

مگاقالب کسب‌ و کار دیجیتال و مگاقالب سینما

اهمیت داشتن تمپلیت برای پیج اینستاگرام

سوالی که احتمالا برایتان پیش خواهد آمد این است که چطور و از کجا می‌تونیم تمپلیت‌های اینستاگرام را پیدا کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از تمپلیت‌های اینستاگرام بهتون بدیم.

فرمول رشد در اینستاگرام بسیار ساده و مشخص است. برای رشد در اینستاگرام دو کار را باید انجام بدهید:

۱. راهی برای دیده شدن پیجتان به کاربران پیدا کنید.

۲. سعی کنید تا جایی که می‌توانید کاربران را در پیج خودتان نگه دارید و از آن‌ها فالوور بسازید.

هر کدام از این دو حلقه ناقص باشد رشد نخواهید کرد و یا سرعت رشدتان پایین ‌خواهد بود. برای هر کدام از موارد بالا نیاز هست که مجموعه‌ای از نکات را رعایت کنید که در آینده‌ به شرح هر قسمت خواهیم پرداخت. اما در اینجا می‌خواهیم از تاثیر تمپلیت در جذب کاربر و تبدیل شدن یک بازدید کننده به فالورر برای پیجتان صحبت کنیم.

شما باید همیشه یک پیشینه ذهنی برای بازدید کننده‌گان ایجاد کنید. وقتی افراد پیج شما را می‌بینند نکات بسیاری باعث می‌شود که شما را دنبال کنند یا از کنار پیج شما به سادگی بگذرند. یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در جذب آن‌ها خواهد داشت قطعا ظاهر پیج و پست‌های شماست.

در صفحات اینستاگرام اگر پیجی با قالب و طرحی جالب و البته منسجم مرتبا به روز شود، همیشه در نگاه کاربران حرفه‌ای و جذاب خواهد بود.

این مهمترین دلیل برای این است که شما بایست یک ظاهر جذاب و یکدست برای پیجتون داشته باشید. ساده ترین و سریعترین را برای رسیدن به این ظاهر جذاب و یکدست استفاده از تمپلیت‌های اینستاگرام است.

پیشنهاد می‌کنیم در ادامه چند تمپلیت‌ را که می‌توانید از تم‌لند تهیه کنید را مشاهده کنید.

چطور از تمپلیت آماده اینستاگرام استفاده کنیم؟

همانطور که بالاتر گفته شد تمپلیت اینستاگرام قالب‌های پیش ساخته‌ شده‌ لایه‌بازی هستند که می‌توان با ویرایش آ‌ن‌ها پست‌های و استوری‌های زیبایی برای پیج خود بسازیم. این قالب‌ها معمولا بصورت PSD و در نرم افزار محبوب فتوشاپ ساخته می‌‌شوند. برای ویرایش آن‌ها و تولید پست‌های خود نیز می‌توانید از فتوشاپ استفاده کنید.

اما اگر شما از موبایل برای ساخت پست‌ها و استوری‌هاتون استفاده می‌کنید خوشبختانه باید بگیم که به راحتی‌ می‌تونید این‌ کار را انجام بدید. کافی هست اپلیکیشن اینشات را روی موبایل خود نصب کنید. در پیج اینستاگرام تم لند تعداد زیادی آموزش برای استفاده از موبایل و برنامه اینشات برای ویرایش قالب‌های آماده وجود دارد.

سخت پایانی

در این مقاله در مورد تمپلیت‌های آماده اینستاگرام با شما صحبت کردیم. فهمیدیم که تمپلیت اینستاگرام چی هست و چه کاربردی می‌تونه برامون داشته باشه. همچنین چند نمونه براتون آوردیم. در مقاله بعدی در مورد نحوه انتخاب تمپلیت مناسب برای پیج اینستاگرام باهاتون صحبت می‌کنیم.

در صورت داشتن هر گونه سوال انتقال و پیشنهاد می‌تونید از طریق دایرکت اینستاگرام و یا شماره تماسمون که در انتهای همین صفحه هست با ما در ارتباط باشید.